En dag med cajsa <3

Igår så bestämde Cajsa och jag att vi skulle va, så hon cyklade ner till konsum och köpte glass, cajsa köpte en sandwitch och jag köpte en twister. När jag hade ätit ungeför en fjärdedel av min glass så började den att smälta :S, så då ville jag inte a den mer så cajsa fick den oxå x')
Sen började vi cykla den låååååånga vägen ner till tallan (badplats) och på vägen dit stanna vi rätt mpnga gånger och tog kort. När vi väl va framme så satte vi oss på en sten och badade fötterna, även om det blåste rätt mycket så var det rätt skönt. Och när vi satt där så tänkte jag att jag aldrig ville åka hem, att jag kunde stanna där hela livet...
Så satte vi påThe Fray - How to save a life  så det blev lite stämmningsfullt oxå...

Om exakt 38 dagar ska jag, Cajsa, Julia och Ebba vara med i skolans Vårkabaré, kan ni gissa vad vi ska göra?
*trumvirvel*  Wannabe - Spice Girls, asså, det är ju inte på allvar, utan det är ju typ på skämt. Och vi ska ha såna riktiga 90-talskläder oxå, jag har tillomed hittat dom ultimata skorna som jag ska dansa i. :-S
 9 cm höga klackar...
Då ska jag va Ginger, Cajsa ska va Scary (vi ska krulla hennes hår till max!) Julia ska va Baby och Ebba ska va Sporty. Ingen av dom andra tejerna ville va Posh så hon fick inte va me.

Och jag måste bara säga guud, vad jag älskar den här videon:

Den e så himla braaaa!

Bilder

Idag, när jag rensade lite på telefonen så hittade jag lite gamla roliga bilder som jag har tänkt lägga upp här:

Min kollosalt vackra gitarr, med lite dålig bildkvalité...

Två bilder på marsipangubbar jag, suss o cajsa gjorde i julas, väldigt vackra...

En skog-bild som jag blev väldigt nöjd med - blixten lyser upp det närmaste träden,sen ser man den gyllene solen lysa där bakom...

Cajsas, hmm, håriga bakhuvud med solglasögon?

En tavla som vi i estetiska profilen gjorde på öppet hus i januari

Min vackra hand

- Rupert Grint, erkänn, visst e han söt <'3

Det blir ändrade planer med JCS, det visade sig att den föreställingen vi skulle se, att ola inte spelade då, så vi fick boka tio dagar tidigare - 17 December - istället, men det var iaf tur att vi märkte det, annars hade det blivit ett himla liv på mig... tack Nilla :)

Erkänn nu, jag menar allvar, erkänn nu att man inte kan låta bli att gilla the ark, det inser man i den här videon...

nu är det iaf bokat och bestämt att jag och pappa tar tåget upp till sundsvalls gatufest och kollar på the ark, fatta va GÖTT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

//Ula

JCS! <3

Jaa! Äntligen är det fixat! Biljetter till Jesus Christ Superstar , och usch va jobbigt de va o få tag på biljtter så gick det bra, den 27 december ska jag och mamma åka ner och titta, dets ka faktiskt bli as-kul! jag har ju typ aldrig sett någon annan musikal än grease och den har man ju börjat tröttna lite på...
Och just igår på musiken så pratade vi om musikaler och jag blev ju skitsugen på att se på någon annan klassisk Musikal typ som Sound of Music, Hair, West end Story, Chicago eller då JCS, jag tror faktiskt att jag ska försöka få tag på någon av dom...

Och, ärligt talat, ibland tror jag inte att jag vet vad jag håller på med, för nu har jag fått för mej att jag ska läsa Harry potter böckerna på engelska, fast att jag inte ens har fyllt 13 än, och ärligt talat så går det faktiskt rätt bra att läsa på engelska, det blir mycket mer spännande då...

Idag, är det fest hos Ebba, och det ska bli jäte-roligt :) Jag har fixat den perfekta presenten, perfekta kläderna och allt sånt där, och eftersom vi är så lite tjejer i klassen (7 stycken) så det blir ju inte så många fester man får gå på, för nu är det ebbas fest, sen dröjer det ända till tidigast maj nästa gång, sen blir det glesare och glesare...

Hejdå!

Ny säng (:

Jag har glädjen att meddela att jag ska få en ny säng x') Roligt för alla er andra va?! Haha, nä, men det ska bli roligt för jag är så trött  på min gamla säng...

Gamla                              Nya

Goodbajs!

//J

gud!!!!!!!!!!!

asså, jag hittade en skit-kul film på youtube, fatta vad jag skrattade!

Harry/Ola salo

Venedig

Nu, har jag kommit hem från venedig!
Det var jättefint och jätte-trevligt där!
Nu ska jag berätta om allt som hände:

Tisdag: steg upp klockan fem för att vi skulle hinna med tåget till köpenhamn.När vi var framme i köpenhamn gick vi upp o checkade in vårat bagage, sen gick vi och åt lite mer, för vi hade inte hunnit äta så mkt på morgonen.
Sen var det bara att vänta och vänta och vänta och vänta... och självklart fick vi vänta lite till, för planet blev försenat....
Jaja, sen var vi iaf ombord på planet och jag passade på att läsa lite.
Sen  landade vi på marco polo flygplatsen i venedig, och vi gick för att hämta ut våra väskor, dom kom faktiskt ovanligt snabbt.
sen skulle vi bara få tag på en buss som kunde köra oss till mestre där vi skulle bo, så vi frågade efter tågstationen, för den låg precis rakt över gatan. men då gick ju den bussen ut till ön istället så vi fick ta bussen därifrån istället, men det gick ju lika bra det (:
Sen kom vi fram till "Golden tulip tritone" som hotellet hette, det var faktiakt jätte-fint!
sen duschade jag lite för vi skulle ut och äta med Pappas nya tjej Linda (mamma och pappa är alltså skilda) Lindas chef för dom var där samtidigt.
*resa ut till ön igen*
Vi mötte Eva, lars, dorotéa, magdalena, ariana och sara på markus platsen och gick vidare till resturangen.
Gud va Italien har god pizza, det är helt otroligt, och då ska vi inte tala om brödet!
Kyparen där var också jätte-rolig och började prata om Zlatan och allt möjligt.
Sen när vi var klara tog vi en vaparetto hem (vatten-buss, det ända sättet att ta sig fram på ute i lagunen förutom att gå)
*end of that day*
Onsdag: Vi vaknade och gick ner till Frukosten för att äta, dom hade nutella och färskpressad juice, mmm!
Det var soligt och skönt så vi gick ut för att gå runt och bekanta oss med Mestre, det tog nästan hela förmiddagen.Sen åt vi lite lunch och åkte sen ut till lagunen igen och väl därute så gick vi och gick vi och gick vi och gick vi... hela dagen, jag köpte ett nitbälte med svarta och vita lacknitar, skitcoolt! När vi kom tillbaka till hotellet var vi så trötta så vi gick och la oss direkt.
*godnatt*
Torsdag: På torsdagen regnade det mest så vi var mes runt markus platsen bekantade oss med den.
sen åkte vi tillbaka till hotellet och var där lite sen tror jag att vi åkte ut till lagunen och åt.
*det blev en väldigt kort dag*
Fredag: På fredagen åkte vi ut till rialtomarknaden, det var jätte-kul! det var som en marknad här i sverige fast mycket bättre!
Vi gick runt bland alla stånden och sen gick vi in i en Disney-affär, det var faktiskt mycket roligt(:
Sen åt vi lunch, och pastan där är också jätte-god, jag åta pasta allá arrabbiata tror jag det hette, det var som köttfärssås fast lite starkare.
sen gick vi runt lite till och sen åt vi middag: pizza! det var min favvoritresturan, för det var så mysikg... och sen åkte vi hem.
Lördag: På lördagen var det vår sista dag så skulle vi köpa lite grejer som vi inte hade köpt innan, t.ex. en mask, en solfjäder, olika sorters pasta och lite mer. Vi var nästan hela dagen på rialtomarknaden och sen åkte vi tillbaka till Mestre och åt en god middag.
Söndag: På söndagen skulle vi åka hem så vi fick stiga upp fem igen...och den var ungefär som en vanlig resdag; trött och stressig, jag tror ni fattar så nu ska jag inte skriva mer.

ÅTERKOMMER MED FLER BILDER!

p.s. jag såg jätte-många snygga killar...