Polis

Inatt var en ovanligt lång natt. Vaknade ungefär en gång varje timme till väckarklockan ringde och däremellan drömde jag konstiga små drömmar :S.
Steg upp, åt frukost, klädde på mig och försökte få mitt hår att se någorlunda okej ut..
Gick till skolan, flummade med kompisar. Sen var det "klassråd".. -.-' Och Hans är verkligen positiv på måndagar; "jaha, då var det fullvecka, förra veckan var det mjukstart med två dagar, men nu är det fem hela dagar". Precis det man behöver höra en måndagsmorgon när man är som allra tröttast. -.-' Franska, SO och sen svenska, då hände det ngt märkligt..
Jag satt och rättade min svenskabok och det var kanske 10 min kvar av lektionen. Då kom det två kvinnliga, uniformerade poliser. Dom sa att dom bara skulle prata i kanske 5 min och att det inte var ngt farligt men att dom bara ville prata med en person. Så sa dom: "och den personen är Julia Eklund". Mitt hjärta stannade, hade en puls på tvåhundrafemtioelva, svettades som en tok, allt blod rusade till mina kinder och allt jag kunde tänka var: "shit, vad har jag gjort". Så jag fick gå heeela vägen från min plats till dörren för att följa med poliserna. Dom sa igen att det inte var ngt farligt och vi gick till grupprum för att prata. Och så sa dom att det gällde min mobil. Nu var jag inte så rädd längre. Dom frågade lite olika saker om hur det hände, vad och vilka jag såg och lite sånna saker. Dom sa oxå att dom skulle prata med dom som vi hade sett. Och så var det klart. Men alla sexorna glodde som om jag var ngn  ailien. Det kändes lite coolt..! Sen när vi givk ner för att äta så såg vi att poliserna gick med han som vi hade sett när den stals. Då blev jag lite rädd..
Men jaja. Dagen fortsatte som vanligt utan några fler poliser. Gick hem för att duscha efter gympan. Sen dess har jag bara slappat. Lämnade in läxan idag och sådär. Det känns skönt.. Nu ska jag gå och tita på golvet vi har köpt till mitt rum..! Seeya!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vilken grymt snygg design du har på din blogg!! Imponerad att du kunde vara så lugn när polisen kom idag! Jag hade svimmat och aldrig mer vaknat!

Lycka till med rummet!

Kram Lina

2009-01-12 @ 21:11:44
URL: http://linaishav.blogg.se/
Postat av: Annahoj

Ja jag kan tänka mig att du hade hjärtat i halsgropen när de kom. Kram

2009-01-15 @ 20:34:40
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0