Konserten i Köpenhamn

image39jahopp, två konserter på ett år, not bad. Nu ska jag berätta om HEEEEEELA konsert-dagen (:

Jaoo, jag vaknade på trosdagen och tänkte : oh yees, today's the day lixom, men så kom den lilla lilla haken, bläää, skola, lix orka gå till skolan om man vet att man ska på konsert på kvällen. menmen, jag klarade mej och gick hem vid halv två, fast att vi gick till tio i tre för vi skulle inte hinna då.

så, när jag kom hem så började jag förbereda mej lite, ta mej tröjjan, packade väskan och sminkade mej, och tja, sen åkte vi, pappa och jag, mot malmö.Sen när vi hade åkt ungefär halvägs så upptäckte jag; shit, jag har glömt öronpropppar!  (asså, då va det såhär att förra gången jag va på konsert va det sååå nära att jag fick tinitus och lix, jag vill inte ha tinitus, så därför använder jag öronproppar på alla kommande konserter) Men det fixade vi lite senare.
Sen kom vi fram till malmö efter ungefär två timmars bilresa, då skulle vi åka och hämta ut biljetterna hos några kompis som hade varit i köpenhamn och hämtat ut dom.
När vi hade gjort det köpte vi öronproppar (till min stora lättnad :D) sen åkte vi vidare till svågertorp, därifrån skulle vi ta tåget över. Men.....


När vi kom fram till stället där vi skulle köra in p pakreingsområdet stod det att det var FULLT och det va en kille som hade stått där en halvtimme, och mer kunde det bli så jag bara "shit, vi kommer inte att hinna till insläppet" men pappa sa att det inte va ngn fara eftersom vi hade varit ute i god tid. Så efter en halvtimmes väntan i kö kom vi äntligen in och kunde parkera. Så vi gick och köpte biljett och gick ner och väntade på tåget, som inte var försenat lr nånting.

*TÅGRESA*

Sen var vi framme i köpenhamn på tågstationen, hungriga och nödiga, så det första vi gjorde var att gå på toa.
Sen gick vi till ett OTROLIGT stökigt McDonald's och åt lite mat.

Sen började vi filosofera om hur vilket sätt som var lättast att ta sig till "Store Vega". Efter en stund kom vi på att buss nog va det enklaste sättet. Sen gick vi mot utgången och började diskutera om var bussen skulle stanna, så vi gick mot ett håll och samma stund så kom buss nr. 10 åt ett annat håll, så vi fick springa  för att hinna, men vi hann som tur var.

*BUSSRESA*

Sen kom vi fram till torget där vi skulle hoppa av och pappa frågade en dansk om vilket håll stora vega låg, asså, jag fattade knappt nånting, men han pekade så det va rätt lätt att fatta ändå. Så vi gick mot där han hade pekat och vi såg en kö med ungefär 40-50 pers. några med the ark tröjjor och vi upptäckte att vi hade kommit helt rätt.
Där vänatde vi i ungefär en kvart innan vi fick komma in.
Och just när vi hll på att hänga in våra jackor såg jag det, det gyllene ljuset! nae, jag bara skojjar, men jag såg the ark-shopen och jag blev ju helt as-glad för jag hade inte köpt ngt på förra konserten så jag spran dit med en ågn och började titta ut va jag skulle ha. efter en stund kom pappa och hjälpte till at betala för en tjocktröja med ark-tryck och ett svettband + att jag fck en as-snygg ark-påse.

Sen gick vi upp till lokalen där konserten skulle va och då va klockan lite över sju. jag hamnade inte längs fram med en gång utan fick vänta lite. men sen va det bara att vänta o vänta o vänta o vänta o vänta....*zzzzzzzz*

Men sen vid åtta-tiden till allas fövåning gick oskar ut på scen (som skulle va jepsons inhoppare)
och började sjunga och spela väldigt vackert.
image24

image25

image26

Sen efter att oskar hade spelat fick vi vänta i ännu en stund innan Sahara Hotnights började spela.
nu menar jag absolute inget illa till varken SH eller deras fans, men ärligt, dom gör jue ingen show av det, men det kanske e för att jag e så fan vid the arks "shower"

Sen vid 21.44 började inledningen till "absolutely no decorum" höras i högtalarna och alla blev helt galna. och asså det är konstigt hur man kan gå från jätte-trött till as-pick på mindre än en sekund. Sen höll inldningen på i knappt en minut sen gick lasse ut, sylle gick ut, jens gick ut och till min STOOOOOORA glädje gick vår älskade jepson ut på scenen och alla blev skit glada sen kom maritn ut oxå. Sen började dom spela clamour for glamour och ola kom ut på scenen publiken (iaf jag) fick den där kicken som man får när man kollar på the ark.
Och konserten va helt underbar och varade en timme och 20 minuter. Och ja som sagt, en konsert med the ark kan inte va dålig. Under hela konserten vinkade jag/skickade slängkyssar till jepson och han "flörtade" tbx. Jag "flörtade" även me ola, martin och sylle. Även dom "flörtade" tbx på ett lr annat sätt (iaf som jag upplevde det)

Här e alla låtarna som do spelade:

Låtlista:              Inte i ording!

Clamour for glamour
father of a son
absolutely no decorum
I pathologize
New pollution
it takes a foll to remain sane
death to the martyrs
I ainät to proud to bow
one of us is gonna die young
deliver us from free will
this piece of poetry is meant to do harm
calleth you cometh i
prayer for the weekend

så, det va rätt många låtar det ;-)

Ett roligt citat som ola sa under kvällen va: "vi svenskar är bara lite mer självmordsbenägna och lite mer bögiga" x)
New pollution va oxå rolig, för ola gick runt och sprejade hårsprej över allt och alla, spc lasse fick exkra mkt i rumpan XD
Ni som va där vet även att det det ola gjorde i one of us... va en höjdpunkt på konserten XD

Här kommer alla bilder som jag tog:
image27

image28

image29 jepson!!!!!!

image30

image31

image32as-bra bild!

image33

image34puss på dig jepson!

image35

image36

image37

image38

image40

image41

image42

image43

image44

image45

Jaa, då va den konserten slut...sorgligt men sant, eller som ola sa: "men det är inget att vara lässen över för om ni ropar så kommer vi som ett jävla skott till er. det vet ni!!!!!!!!" jävligt bra sagt det ola :-D

Sen gick vi ner och hämtade ut våra jackor och gick ut på köpenhmans gator för att ta en taxi till tågstationen. När vi kom fram till tågstationen gick vi på toa igen och sen köpe vi en cola för jag var jävligt törstig då.
Sen kollade vi upp när nästa tåg gick (som gick 23.43) så vi började visa bilderna och filmerna vi hade tagit/filmat, och allt blev jätte-bra.
sen gick ner på perrongen och gick på tåget.

*TÅGRESA*

Sen när vi var framme i svågertorp igen letade vi upp vår bil och började resan hem.
Bilresan tog ungefär två timmar och vi var hemma igen vid ungefär tjugo över två.
sen gick jag direkt in på mitt rum och somnade.

Ja, det va så det gick till den dagen, jag blev väldigt nöjd med hela dagen, och jag längtar väldigt mkt till nästa konsert (:

Kommentarer
Postat av: Amanda

Kul att du lämnade en kommentar på min blogg :)
Ja det var en underbar dag och konsert i Köpenhamn . Verkar som att ni hittade till VEGA lite lättare än vad jag gjorde iaf :)

Vem kan glömma OLas ojande på One of us... haha det var ju lätt det bästa under kvällen xD Kul att Jepson var där. Jag blev helt till mig när de berättade det för oss på förmiddagen.. Extra kul för dig eftersom du gillar honom så mkt" :)

Kram Amanda

2007-11-04 @ 16:33:51
URL: http://stayreal.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0