Snö

Idag har det kommit snö. Den var tvungen att komma preciiiiis efter nyår, inte fick vi nån vit jul inte. Och visst, det är kul att åka pulka och jag älskar att åka skidor, men annars är jag inte specielt förtjust i snö. Värme. Jag. Vill. Ha.  Men men, det var inte mkt jag kunde göra åt det..
Idag har vi varit hos våra grannar och kollat på deras nyrenoverade rum i källaren. (Vårt hus och deras hus ser nästan likadana ut). Och asså, det blev verkligen jättebra. Jag fick ungefär som en vision hur mitt rum kan komma att se ut, och jag har kommit fram till att jag måste tänka om helt när det gäller färger. För färgen måste passa ihop till golvet och resten av rummet, man kan inte bara ta vilka färger som helst. Det måste vara balans i rummet. Så vi bestämde att vi skulle åka in till en färgbutik ngn dag för att få lite tips och råd och se vad det finns för olika nyanser och sådär. Jag måste oxå komma på om jag vill ha en röd tråd som går igenom rummet och vad den röda tråden ska handla om i så fall. Shit, det här med färger och inredning var svårare än jag trodde... Ngn som vill hjälpa till?? :) Asså, man ska ju verkligen trivas med sitt rum. Där ska man kunna bara vara för sig själv och lyssna på lite musik, men man ska även kunna ha kompisar där och bara flumma loss. Man måste verkligen tänka efter när man ska inreda ett rum. Om man tröttnar så kan man bara inte måla om och byta golv. Det är verkligen viktigt... Så fort vi har fått tag på en slipmaskin som vi kan slipa golvet med så kan vi sätta igång, sen ska väggarna spacklas, jämnas till och målas.
Nä, nu ska jag dra, ses!

Knarklåtar:
One way love - An Cafe
Koritsu Hospital - An Cafe

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kommer verkligen att få ett riktigt fint rum!

2009-01-03 @ 18:21:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0