Skrivtorka

Sry att jag inte har uppdaterat på ett tag, men jag har inte haft något att skriva om lix...
Idag steg jag iaf upp tidigt, redan vid 9! Men det var för att vi skulle in till stan och fixa lite grejer.. Jag har fixat present till Cajsa nu iaf, känns skönt att ha det gjort. Sen gick jag och mamma in i lite andra affärer och när vi kom till Bokia så såg jag den fjärde Twilight-boken på engelska, jag blev helt gaaaahh! Jag såg även den första boken i en utökad upplaga där Edward berättar om första mötet med Bella, vill ha! Jag har även efter många om och men bestämt mig för att jag inte vill se Twilight på bio. Den har ju inte fått så bra betyg, och om jag ser den så är jag rädd att den kommer sabba illusionen jag har fått av boken, så nej, jag vill inte se den. Då kanske jag förljer med Cajsa på HSM3 istället.. för det var verkligen längesen jag var på bio..

Och när vi kom hem så skulle mamma börja julpynta.. Ja, hon är lite smått galen i julen.. Men hon blev inte klar så hon kommer säkert fortsätta imon..
Jaa, annars så har det inte hänt så mycket, biljetterna till konserten släpptes i måndags och Cajsa fyller år på onsdag och vi hade matteprov i fredags och lite sånna grejer...

ooh, juste, jag har blivit intresserad av klassisk musik! Det låter säkert jättenördigt, men vi lyssnade lite på klassisk musik från olika epoker på musiken i fredags. Jag gillade musik från renässansen, barocken, klassicismen och romantiken, spc kyrkmusik från renässansen och musik från klassicismen och romantiken. Vi fick lyssna på bl.a. Mozarts dödssymfoni, den var så himla vacker och pampig! Gillar även Edvard Griegs "I bergakungens sal". Den e så himla mystisk och när musiken börjar trappas upp så kände jag hur jag blev jätterädd och stressad, men jag gillar den skarpt ändå. Beethovens 5:e symfoni och Für Elise är också fina..
Nån mer som gillar klassisk musik??

Btw så måste jag åka till Japan NU!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0