Måndag

Måndag. Känn på den. Måndag. Upp tidigt efter en hel helg med sovmorgon och sena kvällar. Fick iaf pallra mig upp efter att min otroligt irriterande klockradio hade väckt mig mitt i en dröm (mitt i en bra dröm dessutom). Sen började den där omöjliga uppgiften att välja kläder. Eftersom mina absoluta favorit-jeans har gått sönder (det är inget sådär snyggt hål på knäet, utan ett hål mitt emellan benen oxå! Och fråga mig inte hur det har gått till!) och är helt oanvändbara så måste jag ju välja några andra ur min lilla jeans-samling. Den här dan börjar inte bra. Idag fick det bli mina röda jeans, ett vitt linne och min Estetiska Profilen-hood. Ovanpå allt annat kände jag mig en liten aning febrig och jag börjar känna den där stickande kliande känslan i halsen vilket oftast betyder att det är halsfluss på väg, kul!
Och inte blev det bättre när jag kom till skolan heller. Idag har typ alla varit irriterade och lite sådär småsura på varandra, jag med. Och då så började vår lärare att irritera sig på oss så han bestämde sig för att lägga ner rollspelet vi har på SO:n som jag tyckte var jättekul, sjyst Hans, verkligen! (den här dan är verkligen inte bra, och jag fortsätter känna mig febrig)
Idag så skulle vi på teater i gympasalen och då fick vi gå en kvart tidigare från franskan. Det var egentligen inte nån teater, mer som en slags musik och akrobatik show. Men alla var jätteduktiga och roliga och sådär. Efter det så hade vi svenska och då så sa Marie (läraren) om showen hade varit rolig och då så sa Julia:

Julia: Ja, den var jättebra!
Marie: Varför var den så bra?
Julia: För att gitarristen var så duktig!
Jag och Linnéa samtidigt: Julia! Duktig?! Du tyckte han var snygg!
Julia: Okej då, men har var väldigt duktig!

Linnéa och jag fortsatte att va helt flum hela dagen och i matsalen så började Linnéa säga massa elaka grejer om en lärare som typ ingen gillar, men jag var ju med på det men ändå och vi skrattade så högt att  hela matsalen tittade på oss. Och när vi skulle gå upp igen så gjorde vi den fantastiska upptäckten, det snöade. Och vi sa det till Cajsa och hon bara Nä! och vi bara Jo! Och sen så såg hon att det faktiskt var så, så hon bara: Kolla, ett snöflinga!

Sen hade vi NO och alla bara fortsatte att hacka på varandra och sådär, så det fortsatte inte bra. Sen var det idrott och jag skulle inte va med för jag mådde inte så bra då, men dom andra fick ha konditionsträning och jag fick sitta där och se dom lida! Moahahaha!
Sen när det var slut så fick jag gå hem i den förfärliga kylan, usch! Jag gillar vinter men jag gillar inte att det är kallt.
Imon kommer nog mitt kontantkort till min gamla mobil (jag ska ha den istället). Min mamma har varit snäll och beställt ett åt mig =D snälla mamma <´3
Jag har bestämt vad jag ska ha på mig på Cajsas fest iaf, för en gångs skull så ska jag ha klänning på mig, ni vet den gröna som jag hade på skolavslutningen? den ska jag ha iaf.

Nu ska jag dra, ses!

Kommentarer
Postat av: Annahoj

Hoppas du snart mår bättre

2008-11-25 @ 22:03:44
URL: http://attevad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0