Queen - R.I.P Freddie Mercury

Nu känner jag att jag bara måste få ut allt som finns i mitt hjärta: Queen, Freddie Mercury...
på bara några dagar har jag blivit helt beroende av Queen, ett av vad jag anser som tidernas största band, ja, dom är bara helt fantastiska..

Är är Min lista på dom allra bästa Queen-Låtarna


* Somebody to love 
- man blir bara glad av den låten

*Bohemian  Rhapsody - såklart

*The Show must go on - em förfärligt sorglig låt som Freddie skrev precis innan han dog, jag börjar gråta nästan varje gång

*Killer Queen - en väldigt skön låt som man bara måste lyssna på

*We will rock you - när jag hör den känner jag bara mej så stark, som att jag klara precis allt! till och med att hoppa 2 meter rakt upp i luften XD

*Friends will be friends - När jag hör den här låten känns det bara som att jag vill springa raka vägen hem till mina kompisar och ge dom värsta stora kyssen <3

Det här var ju bara några av Queens bästa låtar, det finns jätte-många mer...

Nu til ldet sorgliaste av allt, Freddies död den 25 November 1991, strax innan han dog bekände han att han var hiv-positiv, vilket han tidigare stenhårt förnekat.
Freddie dog i en lunginflammation i samband med detta, men det känns frotfarande som att han lever vidare i våra hjärtan...

Den sista videon Queen spleade in var "These are the days of our lives", vid den här tiden var freddie svårt sjuk och halvblind. Dom fick sminka honom med flera lager smink för at sjukdomen hade tagit så hårt på honom. I den här videon ser fredde ut som ett levande spöke.

http://www.youtube.com/watch?v=YOJPvxgkvn8 - These are the days of our lives.

Jag vill avsluta det här inlägget med att säga:

Rest In Peace Freddie!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0