Uppdatering

Får väl iaf försöka att hålla bloggen levande, har verkligen ingen inspiration "/

På musiken i fredags fick vi reda på att i början av nästa termin ska vi ha ett uppspel. Vi ska spela en melodi och en ackord-låt och man får välja mellan piano och gitarr. Jag valde förstås gitarr och jag kan spela ackord, men fingerplock?! Kan inte! För att få MVG måste man spela en ackord-låt med mer än 3 ackort (rätt lätt), spela en melodi (inte lätt) och förstå tabulatur (rätt lätt). Jag ska förstås satsa på MVG, men jag kommer få kämpa som ett djur för att nå det. Få be Mia om hjälp nästa vecka...

I torsdags på KÄ-säcken så bråkade jag, Julia och Linnéa. För Linnéa hade kaxat upp mot Hans (som hon brukar göra) och då så tvingade Hans henne och hon vägrade förstås. Och vad hände då? Jo, då fick ju jag och Julia städa hela klassrummet! Kul, jag hade ju verkligen inget annat för mig.. Asså, jag och Linnéa är ett inte riktigt på samma nivå. Jag tycker inte heller att det är kul eller sjyst av Hans att låta oss städa alla borden, men jag kaxar inte eller svär mot en lärare, för jag tänker på mina omdömen och mina betyg. Jag tycker inte bara att man kan göra så. Men vi var kompisar på fredan igen, så det var inget mer med det. Efter skolan stack jag, susse, Soffe, Ebba och Linnéa hem till Julia. (tredje gången jag var hos Julia den här veckan) Vi hade skit-kul! Vi satt och lyssnade på jul-musik och pratade och hade det jätte-mysigt =) Älskar mina kompisar!

Annars har det inte hänt så mkt.. Skulle varit med profilen i Wachtmeister igår, men vaknade och hade ont i halsen så jag stannade hemma istället.. Skönt att få vila upp sig..
Snart dax för JCS oxå, asså, det ska vi så himla kul! Jag och mamma ska bo på hotell där nere från onsdagen till torsdagen.. Så kul!
Frågade Alice om hon ville ha några MCR-posters, och det ville hon såklart, blir jag av med dom iaf :)

Sayonara!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är bra, satsa högt så når du molnen! Du är bäst!

2008-12-07 @ 21:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0