vilken j*vla värld

Igår satt jag och tittade på nyhterna och det handlade om att djur misshandlades när dom skulle transporteras och dom visade ett par hjärtskärande bilder, det handalde om kriget i irak, protesterna i burma, och tå tänkte jag; va fan ä de för jävla värld vi lever i egentligen?!
Tidigare på dagen hade jag läst det dummaste citatet någonsin, det var av mariah carrey, hon sa:när jag ser de svältande barnen i afrika börjar jag nästan gråta, jag menar, jag skulle oxå vilja vara så där smal, men usch alla flugorna...
Det är det dummaste citat jag NÅGONSIN har hört!!!!!!!!!!!! Det borde vara straffbart att säga sånt!

tillbaka till dom där hemska bilderna på korna, asså, om folk kunde stoppa allt djurplågeri genom att bli vegetarianer skulle jag mer än gärna vilja bli vegetarian, asså, jag överväger faktiskt att bli det, om djur behandlas så illa innan dom ska dö....ja, asså det är hemskt!

Tänk på detta, vi KAN förbättra världen, det gäller bara att ha mod att våga

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag är demivegetarian (äter alltså fisk) och tycker det är helt onödigt att äta kött, när det finns quorn och soja. Du borde prova! :) För det är helt rätt att djuren inte borde behandlas på det viset.

2007-09-29 @ 22:28:01
URL: http://avokado.blogg.se
Postat av: Marina

Jag har också funderat på att bli vegetarian, har testat och jag har mått bättre i själen men min kropp har inte hållit med. Jag vet inte, kanske äter jag inte rätt men jag är kräsen så det är inte det bästa. Kött är gott men jag skulle kunna klara mig utan ifall det hjälper.

2007-09-30 @ 18:03:19
URL: http://svartrosarandig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0